Sjösättningar och båtupptagningar år 2024

Årets sjösättningar och båtupptagningar sker enligt följande, alla med start klockan 10.00: Lördagen den 4 maj och lördagen den 25 maj är första respektive andra sjösättningsdag. Lördagen den 31 augusti och lördagen den 21 september är första respektive andra upptagningsdag. Vid andra upptagningen sker även iordningställande av vagnar, med mera, inför vintern. Frågor kan tas … Läs mer

Samfälligheten behöver era e-postadresser

För att spara så mycket pengar som möjligt vill Mörbyfjärdens samfällighetsförening ha e-postadresser till alla i området. Om ni vet att ni inte meddelat den till föreningen så skicka den till föreningens ekonomiansvarige Rune Forsberg på: rune.forsberg@hotmail.com. Ange namn, tomtnummer och e-postadressen. Är ni osäkra på om den redan finns registrerad så kan ni påminna … Läs mer

Trassel med Bodalsvattnet?

Jag har fått rapport från enskild fastigeht om att vattnet i Bodal ska ha något grumligt i sig. Om någon upplevt likande sett det kan ni väl maila mig bjorn.wennberg@gmail.com. Koka vattnet och jag ska se om vi kan göra något direkt.

Bastubron till Koholmen ska repareras

Den som tagit sig över till Koholmen på vår fina bro kan inte ha undgått att notera brons kringelikrok-utseende och dess instabilitet. Nu ska bron åtgärdas. Bastubron ska renoveras med början under vecka 43 (som inleds måndag 23 oktober). Bron är gångbar under renoveringstiden, men håll uppsikt över eventuella stolpar som sticker upp och smärre … Läs mer

Risupplaget öppet till slutet av november

Brev från Leonard Brunner: Tjena alla medlemmar! Risupplaget vid infarten mot Bodal är nyöppnat en kort stund nu i höst. Anledningen är att flisbilen ska komma en andra omgång och då vill ha mer att flisa för att det ska vara värt mödan. Totalt ”behövs” cirka 30 kubikmeter till. Så ni är välkomna att köra … Läs mer

Vattnet från Bodalsverket stoppat tills vidare

Under året har vi haft brist på salt eller väldigt dyr salt. Saltet renar filtren och utan det sätts filtren igen. Vid en kortare saltbrist fick vi problem med svavelväte (ägglukt), det är inte farligt men luktar mycket kraftig och illa. Vi hoppas lukten försvinner med nytt vatten. Åtgärder: Finns det kontakter inom vattenkemi tar … Läs mer

Lös in gamla 40-kronorsbiljetter

Som bekant kostar det sedan en tid tillbaka 60 kronor att boka sig för en timme i Bastun eller på tennisplanen. Styrelsen för vår samfällighet vill påminna om att ni som fortfarande har gamla 40-kronorsbiljetter kan använda dem som delbetalning när ni köper nya 60-kronorsbiljetter hos någon av de sex ombud som finns inom tomtområdet … Läs mer

Båtvagnar

får endast sommarförvaras på den övre delen av hamnplanen (semarkeringen på bilden nedan), den nedre delen av hamnplanen äravsedd att vara bilparkering under sommaren. Båtvagnar som blirkvar felaktigt kan komma att flyttas mot en kostnad för ägaren. Båtarna ska vara borta från hamnplanen senast den 7 juni, det gäller även vaggor, bockar och annan uppläggningsmateriel. … Läs mer